مطا لب درج شده نظر **خراسان در تصو یر** نمی باشد

آرشیو خراسان در تصویر

چهارشنبه، شهریور ۰۴، ۱۳۸۸

نام جاده مرگ همچنان بر محور مشهد- تربت حیدریه سایه انداخته است

بهانه کمبود قیر باز هم وعده مسئولان برای حذف جاده مرگ عملی نشد

علی ولی زاده- به دلیل کمبود قیر بهره برداری از ۳۵ کیلومتر از محور مشهد- تربت حیدریه باز هم به تعویق افتاد. اگر چه پس از گزارش های خراسان و پی گیری جدی مسئولان بخش اندکی از اعتبار مورد نیاز پروژه اختصاص یافت و عملیات راه سازی در این محور جان گرفت، که خبر آن را نیز خراسان درج کرد ولی گزارش خبرنگار ما حاکی است عملیات آسفالت در این محور به دلیل کمبود قیر با مشکل روبه رو شده است. نام جاده مرگ همچنان بر محور مشهد- تربت حیدریه سایه انداخته است و گویا بنا ندارد در مقابل اقدام مسئولان برای حذف این نام کوتاه بیاید، تا امروز چندین نوبت وعده های مسئولان در خصوص بهره برداری از این محور تغییر کرده است! از قبیل وعده بهبهانی وزیر راه و ترابری. وی در بازدیدی كه از این محور داشت قول داد این محور در سال ۸۹ به پایان برسد ولی تاریخ آن تغییر کرد و اعلام شد تا پایان سال ۹۰ به بهره برداری می رسد.مهندس طباطبایی ناظر پروژه های حوزه راه سازی استان نیز وعده داده بود، در شهریور ماه جاری حدود ۳۵ کیلومتر از محور مشهد- تربت حیدریه به بهره برداری برسد، ولی گویا این وعده هم نتوانسته است از لایه های ضخیم قیر عبور کند. به گفته این مسئول حواله های قیر صادر شده است ولی قیر را تحویل نمی دهند. وی در پاسخ خبرنگار ما که پرسید پس وعده بهره برداری از ۳۵ کیلومتر این جاده از سوی شما باز عملی نمی شود، گفت: شاید، البته بخشی از این وعده تقریبا عملی شده است و شاید همان مقدار به بهره برداری برسد، ولی تمام مسیری که وعده داده شده را نمی توان زودتر از عیدفطر به بهره برداری رساند و در حال حاضر مشکل نبود قیر است.لازم به ذکر است شاید بتوان وضعیت اجرای این پروژه را به مسیر مشهد- تربت حیدریه تشبیه کرد؛ مسیری که دارای کوه های بلند، سربالایی های نفس گیر و پیچ های خطرساز و تونل های طولانی است. در واقع اجرای پروژه نیز دچار همین وضعیت است و هر روز در اجرا دچار مشکلی خاص می شود. به طور مثال در روزگاری با کمبود بودجه روبه رو می شود که به سختی از این گردنه عبور می کند؛ فصل سرما، یخ بندان و هوای کوهستانی نفس گیر می شود و همه را غافل گیر می کند، تابستان هم که فرا می رسد و هوا مساعد می شود و اعتبار تخصیص می يابد، باز چرخ های این پروژه در تونل کمبود قیر گرفتار می شود و پیمان کاران حواله به دست منتظر عبور از این تونل هستند. شاید این پروژه دچار «طلسم» شده است که از هر چاله ای که خارج می شود در چاله ای بزرگ تر گرفتار می آید! حال تا کی باید وزارت راه همچنان مردم را منتظر اتمام اجرای این پروژه ملی نگه دارد؟ آیا آمار وحشتناک خسارت های جانی و مالی در این مسیر که به گفته نماینده تربت حیدریه «به قتلگاه تبدیل شده است» هنوز دل دست اندرکاران را به درد نیاورده است! این که آیا آنان هنوز حاضر نیستند سایه شوم تابلوی مرگ را به سرعت محو کنند، یا حداقل وعده های داده شده خود را عملی کنند، بحثی است که جای تامل دارد

روزنامه خراسان

هیچ نظری موجود نیست: