مطا لب درج شده نظر **خراسان در تصو یر** نمی باشد

آرشیو خراسان در تصویر

سه‌شنبه، آبان ۰۵، ۱۳۸۸

در سال جاري؛ جمعيت ناشنوايان خراسان رضوي 7 درصد افزايش يافت

ديگران به ما كمك مي‌كنند و مي‌گويند كمك به معلولان جسمي و حركتي در اولويت ما است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، پريسا فتحي امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بايد ديد چرا اين جمعيت باوجود پيشرفت علم و فناوري از جمله كاشت حلزون و شناخت كودك كم‌شنوا در زمان تولد و ساير كارهاي پيشگيرانه افزايش داشته است.
وي ادامه داد: تاكنون سازمان بهزيستي و ساير دستگاه‌هاي ذيربط جواب درستي در اين ارتباط به ما ارائه نكرده‌اند.
دبير سازمان مردم‌نهاد كانون ناشنوايان خراسان رضوي با بيان اينكه 8 هزار معلول ناشنوا و كم‌شنوا زير پوشش اين سازمان مردم‌نهاد هستند، افزود: 800 مددجو از شهرستان‌هاي تربت حيدريه، قوچان، بجنورد، چناران و تعدادي نيز به صورت اينترنتي پذيرش شده‌اند.
فتحي خاطرنشان كرد: خدمات ارائه شده به اين افراد آموزشي و فرهنگي با برگزاري كلاس‌هاي نقاشي، زبان انگليسي و گفتاردرماني و مشاوره‌هاي قبل و بعد از ازدواج و اردوهاي سياحتي و زيارتي به طور رايگان داده مي‌شود.
وي با بيان اينكه اين مركز داراي 14 مربي افتخاري و چهار كارشناس مطبوعاتي، علوم تربيتي و ديگر رسته‌ها است، تصريح كرد: سن افراد زيرپوشش بين 9 تا 55 سال است.
فتحي با اشاره به اعتبارنامه اين سازمان توسط سازمان ملي جوانان اضافه كرد: همچنين بهزيستي هيچ خدماتي به ما ارائه نمي‌كند و تنها هر دو سال يك اعتبار در حد 700 تا 800 هزار تومان را براي بچه‌هاي ما اختصاص مي‌دهد و سازمان ملي جوانان نيز يك ريال به ما كمك نمي‌كند.
وي ادامه داد: تنها سه نفر از خيران مشهدي در طول سال‌هاي فعاليت اين سازمان به ما كمك مي‌كنند.
دبير سازمان مردم‌نهاد كانون ناشنوايان خراسان رضوي اضافه كرد: متاسفانه ديگران به ما كمك مي‌كنند و مي‌گويند كمك به معلولان جسمي و حركتي در اولويت ما است.
به گفته فتحي اين سازمان مردم‌نهاد داراي شش سال فعاليت است.

هیچ نظری موجود نیست: