مطا لب درج شده نظر **خراسان در تصو یر** نمی باشد

آرشیو خراسان در تصویر

یکشنبه، مهر ۲۶، ۱۳۸۸

مدير آموزش و پرورش رشتخوار ضمن تاييد ابلاغ چنين بخشنامه اي گفت: با اعمال بخشنامه جديد ما ناچاريم از حقوق دريافتي فرهنگيان اين شهر مبالغي کسر نماييم.

حذف رشتخوار از ليست شهرهاي مناطق محروم استان خراسان رضوي موجب نگراني مردم شهرستان رشتخوار شده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، چندي بيش با ابلاغ بخشنامه اي به ادارات شهر رشتخوار مبني بر حذف نام اين شهر از ليست شهرهاي محروم استان خراسان رضوي باعث کشت که شهروندان اين شهر از اين مساله اظهار نگراني کنند.

جمعي از شهروندان رشتخوار از جمله فرهنگيان شهر مي گويند: حذف نام اين شهر از ليست شهرهاي محروم استان و کشور باعث شده آموزش و پرورزش شهرستان به ناچار به کسر مبالغي از حقوق فرهنگيان شود.

يکي از مديران مدارس شهر رشتخوار نيز گفت: اين مساله مي تواند باعث کاهش انگيزه خدمت در بين معلمان شود و در صورت تصحيح نشدن اين ابلاغيه بي شک در سال آينده اداره آموزش و پرورش با مشکلات عديده اي مواجه خواهد بود.

رييس شوراي اسلامي شهرستان رشتخوار نيز با اظهار نگراني از اين موضوع گفت: در حالي که در اين ليست نام شهرهايي نظير تربت جام، سرخس، خواف، فردوس و ... مشاهده مي گردد، حذف نام رشتخوار از ليست شهرهاي محروم که در بسياري از شاخص ها از شهرهاي فوق عقب تر است، عجيب مي باشد.

محمود ذباح خاطر نشان کرد: اين مساله يا ناشي از اشتباه بوده و يا ارزيابان به خوبي با کار خود آشنا نبوده اند.

وي با انتقاد از انتشار چنين ابلاغي اظهار داشت: در يک بررسي ساده به آساني مي توان دريافت که شهر رشتخوار در تمام شاخص هاي توسعه از شهرهاي که در ليست مناطق محروم آمده، عقب تر است.

ذباح گفت: مشخص نيست اين شهر از چه شاخص هايي برخوردار است که شايسته حذف نام آن از مناطق محروم کشور گشته است.

وي گفت: مردم شهر رشتخوار سالهاست با مساله خشکسالي دست و پنجه نرم مي کنند و محروميت در چهره تک تک مردم اين شهر محروم نمايان است؛ مسوولان به خصوص نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و استانداري خراسان رضوي بايد قطعا در اين مساله تجديد نظر کنند.

مدير آموزش و پرورش رشتخوار ضمن تاييد ابلاغ چنين بخشنامه اي گفت: با اعمال بخشنامه جديد ما ناچاريم از حقوق دريافتي فرهنگيان اين شهر مبالغي کسر نماييم.

غلامرضا نيکپور افزود: با توجه به اينکه شهر هنوز از محروميت هاي زيادي رنج مي برد، قطعا حذف نام آن از ليست مناطق محروم ظلم به مردم شهر است و نيازمند بازنگري مي باشد

هیچ نظری موجود نیست: