مطا لب درج شده نظر **خراسان در تصو یر** نمی باشد

آرشیو خراسان در تصویر

چهارشنبه، آبان ۱۳، ۱۳۸۸

"دانشجو مي‌ميرد، ذلت نمي‌پذيرد"

برگزاري 2 تجمع جداگانه در دانشگاه‌ فردوسي مشهد به مناسبت بزرگداشت سالروز 13 آبان و نزديك شدن اين 2 گروه به يكديگر، منجر به التهاب در فضاي دانشگاه شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، بنا بر اعلام تشكل‌هاي بسيج و جامعه اسلامي قرار بود ساعت 12 ظهر امروز دانشجويان به مناسبت 13 آبان در درب شمالي اين دانشگاه تجمعي داشته باشند.

در اين تجمع، دانشجويان بسيجي با ايراد سخنراني به بيان نظرات خود در مورد استكبارستيزي و جنبش دانشجويي پرداختند. آن‌ها همچنين عليه كانديداهاي اصلاح‎طلب انتخابات رياست‌جمهوري شعار دادند.

«‌خوني كه در رگ ‌ماست، هديه به رهبر ماست»، «آزادي انديشه با اغتشاش نمي‌شه»، «جنبش سبز علوي، تداعي سيد علي»، «اين همه جمعيت آمده، به عشق رهبر آمده» و «واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد، ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد» از جمله شعارهايي بود كه اين دانشجويان سر مي‌دادند.

به گزارش ايسنا، اين دانشجويان بيانيه‌اي به شرح زير صادر كردند كه در اين تجمع خوانده شد:

13 آبان براي همه ما مصداق بارزي از عمل بدين شعار است، شعاري كه امام امت در سال‌هاي اوليه انقلاب و پس از ايشان مقام معظم رهبري بسيار بر روي آن تاكيد نمودند و با بيان آن كشور و مسوولان را از وابستگي به شرق و غرب برحذر داشتند. اين كه شعار «نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي» در سال‌هاي پس از انقلاب تا چه حد توسط مسوولان جامه عمل به خود پوشاند مجالي گسترده مي‌خواهد و صد البته تا حدي مردم كشور ما بدان واقفند؛ آنچه كه مورد نظر ماست استفاده ابزاري از اين شعار است. انتخاباتي برگزار شد و گروهي در آن پيروز نشدند و گويا قاعده بازي را نمي‌دانستند و متوجه نبودند بايد به خواست اكثريت احترام گذاشت، در نتيجه دچار ديكتاتوري گشتند، همين نپذيرفتن خواسته مردم باعث بروز اشتباهات ديگري در بين اين عده شد، آن‌ها مدام اشتباه كردند، از حضور عجيبشان درنماز جمعه گرفته تا نمايش عجيب‌ترشان در روز قدس و روسايي‌شان در آغاز مهر و اينك پروژه جديد مد نظرشان يعني روز 13 آبان همگي بر پايه بي بصيرتيشان استوار شد.

كساني اينك با شعار «نه شرقي، نه غربي، جمهوري ايراني»!! مي‌خواهند راه خود را از آحاد مردم جدا كنند كه گويا از روابط دوستانشان با غرب بي‌خبرند؛ تامل و تفكر گويي در اين طيف محلي از اعراب ندارد، آن‌ها با استفاده ابزاري از «نه شرقي، نه غربي» مي‌خواهند بار ديگر در اتحاد ملت در مبارزه با شرق و غرب خدشه ايجاد كنند، همانگونه كه در روز قدس كه روز مبارزه با اسراييل است چنين تصميمي داشتند. اكنون گروهي به غلط پرچمدار اين شعار شده‌اند كه مردم در صداقتشان آنجا كه شعار «نه غربي» سر مي‌دهند شك دارند! شايد نمي دانند مواضعشان از كدامين سو نشات مي‌گيرد! و يا شايد هم فراموش كرده‌اند هم اكنون دلسوز آنان غرب است! اينان نگفتند موضعشان در برابر «جمهوري اسلامي» اين شعار چيست و چرا به «جمهوري ايراني» تغيير كرده است؟ اما در باب نه شرقي آن، حقيقتا بايد پرسيد كه آيا اينان نمي‌دانند، يا خود را به ناداني زده‌اند و يا شايد ديگران را نادان فرض نموده‌اند كه هر رابطه‌اي را حمل بر وابستگي بدان كشور كرده‌اند؟

تصور ما اين است كه اين عده به برداشت نادرست خود از اين شعار واقفند پس نيازي به تفسير آن نمي‌بينيم زيرا كه در اين صورت حكايت گفته ما و برداشت آن‌ها مي‌شود، حكايت ميخ آهنين و سنگ! از اينان مي‌پرسيم: آيا در نظر شما هنوز هم مردم ما بايد تاوان انتخاب و عقيده‌شان را پس دهند؟ مي‌دانيم كه اين‌ها همه بهانه است تا خودي نشان دهيد، همان طور كه در جريان خونريزي‌هاي خياباني چنين كرديد و گر نه شما را چه به مبارزه با غرب؟ شما را چكار با شرق؟ ماجراي شعار «نه شرقي، نه غربي» شما، همان حكايت تكبير سردادنتان بر روي پشت بام‌هاست؛ «كلمه حق يريد بها الباطل» (سخن حقي است كه از آن استفاده غلط مي‌كنند). ندانستيد تكبيرها و ا... اكبر گفتن‌هاي سال 57 نتيجه‌اي در بر نمي‌داشت، اگر مردم در پي آن نداي خميني رهبر سر نمي‌دادند.

اين شعار آن‌ها و عملكرد متفاوتشان در برخورد با آن، مسلما اگر نتيجه نامطلوبي داشته باشد، اثرش اول از همه به سمت خودشان نشانه خواهد رفت و مواضعشان نزد مردم را بيش از پيش آشكار خواهد كرد. آن‌ها اگر دانشجو را از مردم جدا نمي‌انگارند بايد بدانند كه مردم ما، 13 آبان امسال را مانند سال‌هاي گذشته در مبارزه با استكبار جهاني و در راس آن آمريكا برگزار خواهند نمود و البته ما نشان خواهيم داد كه همچنان در صف اول مبارزه با وابستگي به شرق و غرب ايستاده‌ايم و فراموش نكرديم اين سخن امام خميني(رحمه ا...عليه) را كه خطاب به قشر دانشجو فرمود دانشگاه بايد خودش را از غرب و وابستگي به شرق جدا كند. ما ‌جنبش دانشجويي 13 آبان امسال را چون سال‌هاي گذشته با شعار «مرگ بر آمريكا» جشن مي‌گيريم و همچنان ثابت خواهيم كرد كه پرچمدار واقعي شعار «نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي» ما هستيم. ما به پيروي از اماممان، روح الله(رحمه ا...عليه) و رهبري حكيمان(حفظه ا...) به طور جد مسوولان كشور را از هر گونه وابستگي به شرق و غرب بر حذر ميداريم.

به گزارش ايسنا - منطقه خراسان، ساعتي پيش از برگزاري اين تجمع، عده‌اي از دانشجويان معترض به نتيجه انتخابات رياست جمهوري در مقابل دانشكده مهندسي دانشگاه فردوسي جمع شدند و ضمن سر دادن شعارهايي عليه بعضي كشورهاي خارجي، با شعارهايي از كانديداهاي اصلاح‌طلب انتخابات رياست‌جمهوري حمايت كردند.

اين دانشجويان با سر دادن شعار "دانشجو مي‌ميرد، ذلت نمي‌پذيرد" خواستار حمايت دانشجويان از اين تجمع شدند، سپس جمعيت به سمت دانشكده داروسازي و از آنجا به سمت درب شمالي دانشگاه حركت كردند.

آن‌ها با لانه جاسوسي‌ خواندن سفارت برخي كشورها به سمت درب شمالي دانشگاه حركت كردند كه نزديك شدن اين دو گروه به همديگر باعث ايجاد تنش شد كه با هوشياري ماموران انتظامات و همچنين برخي دانشجويان هر دو گروه، اين موضوع به درگيري نينجاميد.

در ادامه تجمع‌كنندگان هر دو گروه در مقابل درب دانشكده دندانپزشكي دانشگاه با يكديگر مواجه شدند كه التهابات در اين مدت بالا گرفت و درگيري‌هاي فيزيكي كوچكي هم در بين دانشجويان اين دو طيف به چشم مي‌خورد.

دانشجويان بسيجي با شعارهايي همچون «آشوبگر برو بيرون»، «آشوبگر حيا كن، مچ‌بند سبز باز كن» و «منافق برو بيرون» اعتراض خود را به دانشجويان طرف مقابل نشان دادند كه دانشجويان معترض هم در مقابل شعارهايي همچون «دانشجوي سهميه، خجالت، خجالت» و «بسيجي برو بيرون» سر مي‌دادند ضمن اين كه اين دانشجويان در شعارهاي خود به فيلم‌برداري از اين تجمع اعتراض كرند.

گفتني است امروز دانشگاه‌هاي آزاد و پيام‌نور مشهد هم شاهد چنين صحنه‌هايي بود.

ایسنا

هیچ نظری موجود نیست: