مطا لب درج شده نظر **خراسان در تصو یر** نمی باشد

آرشیو خراسان در تصویر

جمعه، دی ۱۱، ۱۳۸۸

اعتراض ديمه‎كاران رشتخوار با اعلام برخي از اراضي شهر به عنوان اراضي ملي؛

اعلام قسمتي از اراضي كشت و كار ديمه كاري از سوي اداره منابع طبيعي به عنوان اراضي ملي، اعتراض ديمه كاران شهرستان رشتخوار را برانگيخت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، جمعي از ديمه كاران روستاي كريم آباد با اشاره به اينكه اكثر مردم اين شهرستان كه از طريق كشاورزي معيشت مي كنند، گفتند: منابع طبيعي به بهانه اراضي ملي مانع كشت و كار ديمه كاران شده است.

حسن علي پور به عنوان نماينده ديمه كاران كريم آباد گفت: روستاي 500 نفري كريم آباد با يك حلقه چاه كه 5/2 ليتر در ثانيه آب دارد كه فقط تعدادي اهالي مالكند؛ چگونه زندگي خود را تامين كنيم.

دهيار روستاي كريم آباد نيز در مورد اعتراض ديمه كاران رشتخوار و اهالي اين روستا گفت: اين روستا 8 هزار هكتار زمين زراعي و مناسب براي كشت ديم دارد كه مدتي است اداره منابع طبيعي از كشت و كار ديم جلوگيري كرده و مشكلاتي براي اهالي ايجاد نموده است.

حسن غلامي گفت: اكثر مردم اين روستا به علت دامداري به كار كشت ديم مشغولند و زندگي خود را از اين طريق اداره مي‌كنند.

وي با انتقاد از اداره منابع طبيعي رشتخوار در جلوگيري از كشت و كار مردم گفت:قرن هاست گذشتگان ما در اين اراضي كشت و كار مي‌كنند، اما امروز كه آب و هوا و بارش خوب شده، اداره منابع طبيعي از كشت ممانعت مي كند و با اين کار بر مهاجرت روستاييان افزوده است.

مدير اداره منابع طبيعي رشتخوار در اين خصوص به ايسنا گفت: اداره منابع طبيعي اقدام به تفكيك اراضي ملي كريم آباد و شهر رشتخوار نموده است.

محمود محمدزاده خطاب به ديم كاران گفت: اهالي كريم آباد نسبت به ملي بودن اراضي اطراف روستا اعتراض كنند تا نسبت به اعتراض آنان به كميسيون ماده واحده شهرستان واقع در اين اداره رسيدگي شود.

وي از ديم كاران رشتخوار خواست با توجه به اين كه اعتراضشان در سال 85 در دبيرخانه كمسيون ماده واحده رد شده است، نسبت به راي كميسيون به دادگاه شكايت نمايند و پيگير شكايت خود از طريق دادگاه نسبت به راي صادره باشند.

ایسنا

هیچ نظری موجود نیست: