مطا لب درج شده نظر **خراسان در تصو یر** نمی باشد

آرشیو خراسان در تصویر

جمعه، آبان ۰۱، ۱۳۸۸

بيش از 75 درصد روستاهاي شهرستان سبزوار با تانكر آبرساني مي‎شود

كشاورزي در اين شهرستان به جهت كمبود امكانات از جملهلوله انتقال آب و ... به صورت سنتي انجام مي گيرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، مهندس قاسم شعباني عطار در جلسه‌اي كه با حضور اعضاي ستاد حوادث غيرمترقبه سبزوار در محل سالن شهيد فردوسي فرمانداري اين شهرستان برگزار شد، با بيان اين كه سبزوار از لحاظ شاخص‌هاي استان در زمينه آب آشاميدني در مرتبه‌ي پاييني قرار دارد به خشكسالي ها اخير و كاهش منابع آبي و پايين آمدن كيفيت آب به جهت برداشت بي رويه از منابع آبي اشاره و اضافه كرد: بيش از 75 درصد روستاهاي اين شهرستان با تانكر آبرساني مي شود كه با توجه عدم وجود امكانات بخش عمده اي از نيازهاي مردم تامين نمي شود و اين نيازمند توجه ويژه به شهرستان مي باشد.

وي اظهار اميدواري كرد از محل اعتبارات و منابع استان كمك ويژه‌اي به آبفاي روستايي شهرستان جهت اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام صورت گيرد و همچنين در خصوص آبرساني كمك ويژه‌اي شود.

وي به خسارت ناشي از سرمازدگي در فروردين ماه سال جاري به زراعت و باغداري شهرستان اشاره كرد و اظهار داشت: بيش از 85 ميليارد تومان به كشاورزان در اثر سرمازدگي خسارات وارد شده به طوري كه در برخي از بخش‌هاي شهرستان بيش از 5/1 ميليارد تومان خسارت زده شد.

مهندس قاسم شعباني عطار خواستار توجه ويژه به بخش كشاورزي شهرستان شد و گفت: كشاورزي در اين شهرستان به جهت كمبود امكانات از جمله لوله انتقال آب و ... به صورت سنتي انجام مي گيرد و بخشي از آب نيز به دليل گرما پرت مي شود كه اين توجه جدي مسوولان را مي طلبد.

نماينده عالي دولت در سبزوار با اشاره به حادثه اخير چهار راه شهداي اين شهرستان به وجود 10 رشته قنات جاري اشاره كرد و بيان داشت: اين قنوات با توجه به اين كه مردم شهرستان در گذشته نه چندان دور فاضلاب خود را به وسيله سوهايي به آنان وارد نموده اند به تهديدي جدي تبديل شده است.

وي به لزوم برخي امكانات از جمله لجن و كف كش و همچنين دستگاه ژنراتور براي امداد رساني در مواقع بروز حوادثي همچون حادثه اخير شهرستان تاكيد و تصريح كرد: اميدواريم 50 ميليون تومان براي اين تجهيزات در اختيار ما قرار داده شود تا نسبت به تامين آنها اقدام نمائيم.

مهندس قاسم شعباني عطار در ادامه خاطرنشان كرد: بيش از 14 كارگاه جمع آوري فاضلاب شهري فعال مي باشد.

هیچ نظری موجود نیست: