مطا لب درج شده نظر **خراسان در تصو یر** نمی باشد

آرشیو خراسان در تصویر

دوشنبه، آبان ۰۴، ۱۳۸۸

نگراني کارگران "گفت" از تعطيل شدن معدن؛

در مورد اين شركت بايد گفت كه در عمل ضعف‌هاي مديريتي داشته و با ماهيت كروم آشنا نبوده كه اين ضعف‌ها كم‌كم باعث شد از رويكرد توليدي خود نااميد شده و درعمل به ديدگاه‌هاي اقتصادي خود نرسند.

معدن کروميت "گفت" جغتاي به عنوان بزرگترين معدن كروميت خراسان رضوي محسوب مي‌شود اما در ماه‌هاي اخير دچار مشكلات و نوساناتي شده كه شركت بهره‌بردار اين معدن با ابراز اين نگراني كه معدن براي آنان سوددهي ندارد و متحمل زيان شده است، ابتدا تصميم به ايجاد وقفه جهت كارشناسي و اكتشافات جديد در منطقه گرفت و اکنون تصميم قطعي مبني بر تعطيل شدن معدن گرفته اند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، اما در كنار اين مساله دغدغه حدود 100 كارگر اين معدن كه سابقه كار برخي از آنان به 20 سال مي‌رسد، وجود دارد كه مربوط به سنوات كاري آنها مي‌باشد زيرا معتقدند با تعطيل شدن معدن و گذراندن مسير و فرآيند واگذاري آن به يك شركت ديگر به سابقه كاري آنان لطمه وارد مي‌شود.

با توجه به اعلام شركت كاربيد تجارت، شركت بهره‌بردار اين معدن مبني بر اينكه از ابتداي آبان ماه قصد تعطيلي رسمي كارگاه را دارد، جلسه‌اي به منظور بررسي مشكلات و راهكارهاي تعامل بين كارگران و كارفرمايان معدن "گفت" با حضور رييس سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي، فرماندار جغتاي، كارفرما و نماينده كارگران معدن در محل فرمانداري جغتاي تشكيل شد.

كارگران: معدن سوددهي دارد

يكي از نمايندگان كارگران در اين جلسه اظهار داشت: ما يقين داريم كه اين كارگاه سوددهي دارد و نظر شركت مخالف اين است. ما حاضر به ضرر رساني به آنان نيستيم و حاضريم ميزان ضرر آنان از حقوق كارگران كسر شود اما تقاضاي اصلي ما ادامه كار معدن و نابود نشدن سابقه كارگران است.

يكي ديگر از نمايندگان كارگران گفت: اگر بررسي دقيق و كارشناسي در خصوص ميزان توليد و بهره و هزينه‌هاي اين كارگاه در طول 5 سال فعاليت اين شركت انجام بگيرد، نشان مي دهد كه هيچ ضرري متوجه شركت نشده است و ما متعهد مي‌شويم اگر ضرردهي داشته است، متحمل پرداخت آن شويم.

وي تاكيد كرد: آيا اين شركت اصلا در معدن سرمايه‌گذاري كرده است؟ در طول اين مدت چيزي به امكانات كارگاه افزوده نشده و حتي برخي وسايل نيز از آن خارج شده است...

ادامه گزارش را در اینجا بخوانید...

هیچ نظری موجود نیست: