مطا لب درج شده نظر **خراسان در تصو یر** نمی باشد

آرشیو خراسان در تصویر

سه‌شنبه، آبان ۱۹، ۱۳۸۸

گزارش فارس از سرگرداني بيمه‌شدگان تامين اجتماعي كاشمر .‌ از ساعت 5/5 صبح در نوبتيم

دراين درمانگاه دو دندانپزشك فعاليت مي‌كنند و ما فقط روزانه مي‌توانيم به 50 نفر نوبت بدهيم به همين علت در يك روز بيش از 9 هزار تماس براي وقت دندانپزشكي داشتيم كه به خاطر محدوديت و سقف مشخص نمي‌توانيم پاسخگوي همه تماس‌ها باشيم.
...
مراجعه‌كنندگان به درمانگاه كه هركدام يك دفترچه درمان تامين اجتماعي در دست داشتند، نبود متخصص، كمبود پزشك عمومي، كمبود امكانات و داروهاي مورد نياز بيماران مراجعه‌كننده را از مهم‌ترين مشكلات در درمانگاه تامين اجتماعي كاشمر عنوان كردند و نسبت به نحوه نوبت‌دهي و پاسخگويي آنها معترض بودند.
اين تعداد از مراجعه‌كنندگان با بيان اينكه درمانگاه تامين اجتماعي اين شهرستان تنها با داشتن سه پزشك عمومي و يك پزشك متخصص در دو نوبت صبح و عصر درمان و معاينه بيماران را بر عهده دارند، خواستار اضافه كردن پزشكان و نيز ارتقاي درمانگاه به بيمارستان شدند.
اين عده ضمن انتقاد از وضعيت موجود اعلام كردند: با توجه به اين كه تعداد بيمه‌شدگان تامين اجتماعي در اين شهرستان زياد است امكانات و نيروهاي موجود در درمانگاه توان پاسخگويي به اين تعداد را ندارد.
محمد حسين‌زاده كه از ساعت‌هاي نخستين صبح براي دريافت نوبت به اين درمانگاه مراجعه كرده بود ،گفت: حدود 20 سال است كه
بيمه تامين اجتماعي هستم و از همان ابتدا كه تعداد بيمه‌شدگان در اين شهرستان كم بوده همين تعداد پزشك فعاليت مي‌كردند اما با گذشت چند سال و نيز اضافه شدن تعداد بيمه‌شدگان باز هم شاهد همان امكانات قبلي با همان تعداد پزشكان و نيروهاي قبلي هستيم.
وي با بيان اينكه علاوه بر مردم شهرستان كاشمر بيمه‌شدگان تامين اجتماعي نيز از شهرستان‌هاي همجوار به اين درمانگاه مراجعه مي‌كنند، اظهار داشت: با توجه به تعداد زياد مراجعه‌كننده به اين درمانگاه امكانات فعلي جوابگوي نياز مراجعه‌كنندگان نيست.
يكي ديگر از مراجعه‌كنندگان به درمانگاه تامين اجتماعي معتقد است: هرگاه بخواهيم به پزشك درمانگاه مراجعه كنيم بايد يك روز كامل را سرگردان باشيم و عملا از ديگر فعاليت‌هاي روزانه باز مي‌مانيم.
حسين ميرزايي كه حدود دو سال است بيمه تامين اجتماعي شده است، بيان داشت: در اين مدت اصلا براي درمان به اين درمانگاه مراجعه نكرده‌ام چون درمان در اين جا مفيد نيست و هم اكنون كه نيز از ساعت پنج صبح در صف ايستاده‌ام براي اين است كه پدرم قرار است بيمه تامين اجتماعي شود و بايد معاينات لازم را انجام دهد.
علي‌اصغر افضلي هم كه داراي بيماري قلبي و آسم است با ابراز گلايه از وضعيت موجود در درمانگاه تامين اجتماعي كاشمر گفت: به دليل نوع بيماري‌ام بارها براي دريافت دارو و انجام معاينات به درمانگاه مراجعه كرده‌ام كه تا سال گذشته سرم و آمپول را برايم نسخه مي‌كردند اما در حال حاضر به نسخه پيچي چند قرص و يك شربت بسنده مي‌كنند و اعلام مي‌كنند كه سرم و آمپول نداريم و اين در حالي است كه همين آمپول‌ها و سرم‌ها در بيمارستان‌ها و داروخانه‌هاي سطح شهر پيدا مي‌شود...
برای خواندن ادامه این گزارش اینجا را کلیک کنید.

هیچ نظری موجود نیست: