مطا لب درج شده نظر **خراسان در تصو یر** نمی باشد

آرشیو خراسان در تصویر

پنجشنبه، دی ۱۷، ۱۳۸۸

نارضايتي مردم رشتخوار از كلنگ‌هاي نمايشي برخي مسوولان؛ رييس شوراي اسلامي شهرستان رشتخوار: برخي پروژه‌ها حتي دوبار كلنگ‌زني شده است

جمعي از مردم و اهداكنندگان زمين به برخي از ادارات و نهادهاي دولتي از كلنگ‌هاي نمايشي و تبليغات برخي مسوولان در شهرستان رشتخوار ابراز نارضايتي كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، مردم رشتخوار با ابراز نارضايتي از اينکه عليرغم كمبود زمين مسكوني به برخي از ادارات شهرستان، آنان در حد انتظار ادارات متقاضي زمين اهدا كرده‌آند و حتي اين زمين‌ها توسط برخي مسوولان ادارات استاني سال‌ها پيش كلنگ آغاز پروژه زده شده اما به علت نداشتن اعتبار تاكنون اقدامي صورت نگرفته است.

مردم خيرحتي به برخي از ادارات بيش از 10 سال است كه زمين اهدا كرده‌اند

رييس شوراي اسلامي شهرستان رشتخوار با اشاره به شرح گزارشي از كلنگ‌هاي بي‌هدف و نمايشي برخي از مسوولان استاني در شهرستان رشتخوار كه هنوز به نتيجه نرسيده است، گفت: مردم خير و نيكوكار مركز شهرستان حتي به برخي از ادارات بيش از 10 سال است كه زمين اهدا كرده‌اند اما آن پروژه هنوز احداث نشده است.

محمود ذباح گفت: مردم و شوراي شهر در خصوص اهداي زمين به ادارات دولتي در قبال مسوولان به تعهد خود عمل كرده‌اند ولي مسوولان نه؛ اين امر موجب بي‌اعتمادي مردم شده است.

وي گفت: برخي از اهداكنندگان زمين به ادارات به خاطر شروع نشدن پروژه‌هاي عمراني با مراجعه به شوراي شهر و شهرستان تقاضاي استرداد زمين خود را دارند.

وي خاطر نشان كرد: متاسفانه برخي پروژه‌ها با حضور مسوولان استاني حتي دوبار كلنگ‌زني شده اما هنوز عمليات اجرايي اين ادارات آغاز نشده است.

وي خاطر نشان كرد: مسوولاني كه اقدام به كلنگ‌زني پروژه‌ها مي‌كنندچرا خود را موظف به پيگيري احداث و اخذ اعتبارات آن پروژه نمي‌كنند.

وي پيشنهاد كرد: هر مسوولي كه كلنگ پروژه‌اي را در هر زمان و مكان به خصوص شهرستان محرومي همانند رشتخوار مي‌زند، جهت پيگيري پروژه آن را يادداشت نمايد.

ادارات ظرف يك ماه تكليف وضعيت موجود را مشخص كنند

اسماعيل ميرسياسي، رييس شوراي شهر شهرستان رشتخوار نيز خواستار پيگيري اعتبار از مسوولان ادارات و نهادهاي دولتي شد و گفت: آن دسته از اداراتي كه از مردم و شوراي شهر رشتخوار زمين براي احداث گرفته‌اند چنانچه اين ادارات ظرف يك ماه تكليف وضعيت موجود را مشخص نكنند، زمين‌هاي مذكور به ادارات و نهادهاي دولتي كه متقاضي بوده و داراي اعتبار هستند، واگذار مي‌شود.

در اين خصوص نماينده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مذاكرات حضوري با معاون اداري و مالي قوه قضاييه گفت: وي قول مساعد جهت تامين اعتبار احداث ساختمان دادگستري و دادسرا را داده است.

محمدرضا سجاديان گفت: براي خواسته مردم شهرستان رشتخوار در مورد احداث و راه‌اندازي مركز نگهداري معلولان ذهني با رييس بهزيستي كشور و استان مكاتباتي شده است.

وي در ادامه با تاكيد بر توجه مسوولان و دولت بر اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در شهرستان رشتخوار از پيگيري تاسيس و راه‌اندازي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در اين شهرستان خبر داد.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در مورد عدم فعاليت اداره هواشناسي در شهرستان رشتخوار نيز گفت: تعطيلي اداره هواشناسي در شهرستان رشتخوار منجر به نارضايتي مردم به خصوص قشر كشاورز شده است كه در حال پيگيري اعتبار و احداث مكان جهت فعال شدن مجدد اين اداره در شهرستان هستيم.

اين نماينده مجلس در خصوص تجهيز و تامين امكانات آزمايشگاهي در شهرستان رشتخوار قول مساعد داد و گفت: با وزير آموزش و پرورش در خصوص تامين وسيله نقليه جهت مدارس شبانه‌روزي، احداث خوابگاه و تجهيزات لازم، ديوار‌كشي مدارس و احداث پژوهش‌سرا پيگيري شده كه به زودي نتايج آن براي مردم اعلام مي‌شود.

مهندس سجاديان همچنين از وزير نيرو خواست تا ساختمان‌ها و تاسيسات پايين دست سد شهيد يعقوبي را جهت استفاده فضاي‌ آموزشي به آموزش و پرورش واگذار نمايد.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي همچنين از معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور خواست مساعدت لازم را در خصوص ابلاغ پست سازماني براي راه‌اندازي اداره ثبت و اسناد و املاك در شهرستان رشتخوار داشته باشد.

نماينده مردم خواف و رشتخوار در ادامه در خصوص احداث ناحيه صنعتي در بخش جنگل به مسوول شهرك شهرك‌هاي صنعتي خراسان رضوي تذكر داد و گفت: مردم اين منطقه زميني جهت احداث اين پروژه اختصاص داده اند که تاكنون كاري نشده است.

وي همچنين در خصوص تقاضاي مردم براي احداث ساختمان كميته امداد رشتخوار گفت: طي ملاقاتي كه با سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) كشور داشتيم، قول تخصيص اعتبار لازم براي شروع ساختمان كميته امداد شهرستان رشتخوار داده شده است.

وي نيز در مورد بلاتكليفي پروژه احداث مجتمع دامداري رشتخوار گفت: در اين خصوص مكاتباتي با رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي شده و منتظر جواب هستيم.

به گفته وي شهرستان رشتخوار بيش از 300 هزار راس دام سبك دارد كه از سوي مردم زمين نيز براي احداث اين مجتمع اهدا شده ولي هنوز اقدام موثري نشده است.

خبرگزاري دانشجويان ايران - رشتخوار

هیچ نظری موجود نیست: