مطا لب درج شده نظر **خراسان در تصو یر** نمی باشد

آرشیو خراسان در تصویر

پنجشنبه، آبان ۲۶، ۱۳۹۰

کارکردن کودکان زير 15 سال جرم است.

از آنجا که معتقديم از يکسو کارکردن کودکان زير 15 سال جرم است و از سوئي تعليم و تربيت عمومي و رايگان حق مسلم آنهاست، اما متاسفانه کارکردن اين کودکان مانع حضور آنها در کلاس‌هاي درس مي باشد که بي شک شديدترين مشکلات را در آينده براي کشورمان در بر خواهد داشت.

پدر موفق ترين کودک نويسنده دنيا وخردسالترين واقف جهان گفت: يک سال و نيم پيش نامه سرگشاده مليکاگلي به رياست جمهوري منتشرشد و عليرغم پيگيري مستمر، متاسفانه هيچ اقدام قابل ملاحظه اي صورت نگرفت.

محمد گلي در گفت وگو با خبرنگار فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)_منطقه خراسان، در خصوص دغدغه و پيشنهاد مليكا گلي در خصوص وضعيت كودكان خياباني و كار با بيان اين مطلب اظهارداشت: از آنجا که معتقديم از يکسو کارکردن کودکان زير 15 سال جرم است و از سوئي تعليم و تربيت عمومي و رايگان حق مسلم آنهاست، اما متاسفانه کارکردن اين کودکان مانع حضور آنها در کلاس‌هاي درس مي باشد که بي شک شديدترين مشکلات را در آينده براي کشورمان در بر خواهد داشت.

گلي ادامه داد: ارديبهشت ماه سال جاري، در پي عدم پاسخ نهاد رياست جمهوري، نامه ي سرگشاده اي به رياست و نمايندگان مجلس نوشتيم و براي حل مشکل کودکان کار و کودکان خياباني از آنها استمداد کرديم؛ نامه اي که به کميسيون اجتماعي مجلس ارجاع شد و عليرغم پيگيري مکرر ما متاسفانه باز به نتيجه اي نرسيد لذا مجبور شديم از هر2 نهاد محترم رياست جمهوري و کميسيون اجتماعي مجلس به کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي شکايت ببريم.

پدر مليکا گلي خردسالترين واقف جهان گفت: بي شک آنقدر اين موضوع را پيگيري خواهيم کرد که ديگر شاهد اين امر در بين کودکان کشورمان نباشيم. ما معتقديم هزاران پرفسور حسابي، بين ميليون ها کودک خياباني و کار وجود دارند، اگر همتي شود و ساماندهي شوند.

وي تاكيد كرد: اميدواريم در چند ماه باقي مانده، مجلس هشتم عزمش را جزم کند و با طرحي سه فوريتي و اختصاص درصد اندکي از ماليات ها براي کشف و شکوفايي و ساماندهي کودکان خياباني ورق زريني بر کارنامه خود به يادگار گذارد.

محمد گلي همچنين از انتشار سه اثر جديد خود از مجموعه نازي‌ها همزمان با 24 آبان، روز کتاب وکتابخواني، خبرداد و افزود: "من و درخت، من و خورشيد خانم"، "نازي وحمام، نازي وتولد مادر"، "فقط نازي باش، نازي ومداد جادويي" عناوين کتاب هاي تازه‌اي هستند که به صورت 2 موضوع در يک کتاب چاپ و منتشر شده اند.

***

ایسنا


هیچ نظری موجود نیست: